ciąża i poród

dziecko

kobieta

dla dzieci

rodzina

podróże

zobacz koniecznie

Dieta w ciąży

-
Pamiętaj, że ciąża to okres, w którym Twój organizm i rozwijający się płód potrzebują wielu istotnych składników odżywczych. Znajdziesz je w pokarmach, które powinny zagościć w Twoim menu.

Przestrzegaj kilku istotnych zasad:
  • spożywaj niskotłuszczowe mleko, jogurt i nabiał;
  • ogranicz spożywanie tłuszczów zwierzęcych, zastąp je tłuszczami roślinnymi;
  • spożywaj mniej czerwonego mięsa, w to miejsce Twojego jadłospisu wprowadź drób i ryby morskie (śledzie, makrele, łososie);
  • zamiast białego pieczywa wybierz ciemne.

Nie wolno Ci spożywać alkoholu, coli, ogranicz słodycze.

W czasie ciąży jedz dużo owoców i warzyw. Zawierają one błonnik i zapobiegają zaparciom. Dobre są również zupy owocowe oraz chłodniki, które zaspokoją pragnienie. Pij dużo niegazowanej wody mineralnej, oraz soki (najlepiej świeżo wyciskane z owoców), usuwają one z organizmu toksyny. Napoje słodkie i gazowane powodują kolki. Zmniejsz ilości soli, ponieważ zatrzymuje ona płyny w organizmie.

Portal maluchy.pl jest serwisem edukacyjnym. Informacje zawarte na naszych stronach służą wyłącznie celom informacyjnym. Wszelkie problemy muszą być konsultowane z odpowiednim lekarzem specjalistą. Autorzy i firma ITS MEDIA nie odpowiadają za jakiekolwiek straty i szkody wynikłe z zastosowania zawartych na stronach informacji lub porad.