Aktualno¶ci

12 tysiêcy dodatkowych miejsc w ¿³obkach!

12 tysiêcy dodatkowych miejsc w ¿³obkach!

Rz±d postanowi³ kontynuowaæ program Maluch, zapocz±tkowany w 2011, zaproponowa³ jednak jego zmodyfikowan± i rozszerzon± wersjê, nadaj±c mu nazwê MALUCH plus. Program MRPiPS "Maluch plus" na 2017 r...

Czytaj wiêcej >

Maluchy.pl logo

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

Start new topic Reply to this topic
Start new topic Reply to this topic
 

Jakie problemy z matematykÄ… majÄ… dzieci w klasach I-III?

> 
użytkownik usunięty

Go??







post czw, 01 lis 2012 - 21:51
Post #1

Zwracam się do nauczycielek nauczania początkowego oraz do wszystkich, którzy mogą coś dodać na bazie obserwacji własnych dzieci.

Interesują mnie te zagadnienia dot. nauczania matematycznego, z którymi takie maluchy mają największe problemy. Już wiem od jednej nauczycielki, że kuleje:

- porównywanie różnicowe i ilorazowe (że coś jest mniejsze/większe o ileś; że coś jest mniejsze/większe ileś razy),

- kolejność wykonywania działań,

- zadania tekstowe złożone, gdzie trzeba wykonać dwie operacje (bo dzieci zwykle czytają wtedy połowę polecenia),

- jednostki (miara i waga).

Czy coÅ› jeszcze siÄ™ Wam nasuwa?
Które z powyższych jest Waszym zdaniem największym problemem?

Będę wdzięczna za pomoc i liczne odpowiedzi.
bb
czw, 01 lis 2012 - 22:04
Moje obydwie, kazda w swoim czasie, zaciely sie na zakupach a dokladniej reszcie w kontekscie jednoczesnego operowania pojeciem euro (zlotego) i centow (groszy). Zadania typu: A. mial 2 euro, kupil zeszyt za 25 centow, ile reszty dostal.
bb


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 5,371
Dołączył: śro, 07 sty 04 - 12:54
SkÄ…d: greckie gory
Nr użytkownika: 1,313

GG:


post czw, 01 lis 2012 - 22:04
Post #2

Moje obydwie, kazda w swoim czasie, zaciely sie na zakupach a dokladniej reszcie w kontekscie jednoczesnego operowania pojeciem euro (zlotego) i centow (groszy). Zadania typu: A. mial 2 euro, kupil zeszyt za 25 centow, ile reszty dostal.

--------------------
Sofia (2002) & Christina (2005) - moje greckie Slowianki
Silije
czw, 01 lis 2012 - 22:36
U moich córek kulała (krótko) tabliczka mnożenia, ponieważ obie panny odmówiły uczenia się jej na pamięć i za każdym razem obliczały wynik od początku. No ale to się jednak samo bardzo szybko utrwala, więc bunt nie odbił się na wynikach. W punktach wymienionych przez Pakę jakieś małe kłopoty tylko w miarach i wagach.
Silije


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 9,056
Dołączył: pią, 23 sty 04 - 17:33
SkÄ…d: Okolica Poznania
Nr użytkownika: 1,362

GG:


post czw, 01 lis 2012 - 22:36
Post #3

U moich córek kulała (krótko) tabliczka mnożenia, ponieważ obie panny odmówiły uczenia się jej na pamięć i za każdym razem obliczały wynik od początku. No ale to się jednak samo bardzo szybko utrwala, więc bunt nie odbił się na wynikach. W punktach wymienionych przez Pakę jakieś małe kłopoty tylko w miarach i wagach.

--------------------
"Wierzę, że na mojej drodze zawsze skręcę we właściwą stronę. Bo wierzę że Bóg wytyczy drogę tam, gdzie jej nie ma". N.V. Peale
aisha1111
czw, 01 lis 2012 - 22:37
siostrzenica miała problemy z grafami (chyba tak to się nazywa?), zwłaszcza jak były złożone
aisha1111


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 1,292
Dołączył: nie, 19 wrz 10 - 11:43
SkÄ…d: z krainy deszczu
Nr użytkownika: 34,334




post czw, 01 lis 2012 - 22:37
Post #4

siostrzenica miała problemy z grafami (chyba tak to się nazywa?), zwłaszcza jak były złożone

--------------------
Kruszynek 21 marca 2008 (8 tc)



pcola
czw, 01 lis 2012 - 22:48
Maksymilian (II klasa) ma problemy ze złożonymi zadaniami tekstowymi. Przy czym przyznaję, że niektóre są
co najmniej dziwnie skonstruowane i sama mam z początku wątpliwości, co autor miał w nich na myśli.

pcola


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 4,568
Dołączył: nie, 16 sty 05 - 11:09
SkÄ…d: Wielkopolska
Nr użytkownika: 2,542




post czw, 01 lis 2012 - 22:48
Post #5

Maksymilian (II klasa) ma problemy ze złożonymi zadaniami tekstowymi. Przy czym przyznaję, że niektóre są
co najmniej dziwnie skonstruowane i sama mam z początku wątpliwości, co autor miał w nich na myśli.



--------------------



--------------------------
pesciorka
czw, 01 lis 2012 - 23:18
CYTAT(pcola @ Thu, 01 Nov 2012 - 22:48) *
Maksymilian (II klasa) ma problemy ze złożonymi zadaniami tekstowymi. Przy czym przyznaję, że niektóre są
co najmniej dziwnie skonstruowane i sama mam z początku wątpliwości, co autor miał w nich na myśli.

Dokładnie mam to samo z moim drugoklasistą, niektóre zadania są tak skonstruowane, że sama muszę pomyśleć o co autorowi chodziło i wiem, że więcej rodziców z klasy mojego dziecka ma te same spostrzeżenia.
pesciorka


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 217
Dołączył: pon, 01 paź 12 - 19:59
SkÄ…d: Szczecin
Nr użytkownika: 40,981




post czw, 01 lis 2012 - 23:18
Post #6

CYTAT(pcola @ Thu, 01 Nov 2012 - 22:48) *
Maksymilian (II klasa) ma problemy ze złożonymi zadaniami tekstowymi. Przy czym przyznaję, że niektóre są
co najmniej dziwnie skonstruowane i sama mam z początku wątpliwości, co autor miał w nich na myśli.

Dokładnie mam to samo z moim drugoklasistą, niektóre zadania są tak skonstruowane, że sama muszę pomyśleć o co autorowi chodziło i wiem, że więcej rodziców z klasy mojego dziecka ma te same spostrzeżenia.

--------------------
joanaz
piÄ…, 02 lis 2012 - 09:53

U helenki - II klasa to chyba jest to.
"porównywanie różnicowe i ilorazowe (że coś jest mniejsze/większe o ileś; że coś jest mniejsze/większe ileś razy),"
tzn. zadania typu Jaś miał 5 orzechów a Karol o trzy więcej. Ile orzechów maja razem.

joanna
joanaz


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 1,857
Dołączył: pią, 29 lip 05 - 14:33
Skąd: Toruń
Nr użytkownika: 3,448




post piÄ…, 02 lis 2012 - 09:53
Post #7


U helenki - II klasa to chyba jest to.
"porównywanie różnicowe i ilorazowe (że coś jest mniejsze/większe o ileś; że coś jest mniejsze/większe ileś razy),"
tzn. zadania typu Jaś miał 5 orzechów a Karol o trzy więcej. Ile orzechów maja razem.

joanna

--------------------
mama Zofii (luty 2001) i Heleny (sierpień 2004)
Mama Anka
piÄ…, 02 lis 2012 - 10:27
Chyba tylko zadania tekstowe zlozone. Chwile musieli pomyslec.

Trzeba pilnowac pierwszych lat matematyki, moj syn gdzies cos zapodzial i to sie ciagnie do dzis, matematyka jest jak slimak, nic nie ginie, tylko sie powtarza i rozwija. Taka luka potem nie pozwala ruszyc dalej, a i ciezko ja wylapac. Corka ma matematyczny umysl, wiec nie ma zadnych problemow. Chwyta w mig. Co smieszniejsze pomyli sie na prostym liczeniu, a jakies skomplikowane leci jak burza.
Mama Anka


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 2,356
Dołączył: pią, 12 gru 03 - 08:44
SkÄ…d: z miasta
Nr użytkownika: 1,252

GG:


post piÄ…, 02 lis 2012 - 10:27
Post #8

Chyba tylko zadania tekstowe zlozone. Chwile musieli pomyslec.

Trzeba pilnowac pierwszych lat matematyki, moj syn gdzies cos zapodzial i to sie ciagnie do dzis, matematyka jest jak slimak, nic nie ginie, tylko sie powtarza i rozwija. Taka luka potem nie pozwala ruszyc dalej, a i ciezko ja wylapac. Corka ma matematyczny umysl, wiec nie ma zadnych problemow. Chwyta w mig. Co smieszniejsze pomyli sie na prostym liczeniu, a jakies skomplikowane leci jak burza.

--------------------
<a href="https://www.TickerFactory.com/" rel="nofollow" target="_blank">

</a>
<a href="https://www.TickerFactory.com/" rel="nofollow" target="_blank">

</a>
Maciejka
piÄ…, 02 lis 2012 - 10:51
Koniecznie trzeba przypilnować, żeby dziecko się nauczyło dopełniania do dziesięciu. To jest potem podstawa szybkiego liczenia w pamięci. Mój Maciek miał z tym szalony kłopot. Nie wiem czy teraz (5 klasa) już to dobrze umie czy dalej liczy na palcach u nóg icon_wink.gif
Maciejka


Grupa: Moderatorzy
Postów: 5,889
Dołączył: czw, 03 kwi 03 - 19:32
SkÄ…d: Lublin
Nr użytkownika: 358

GG:


post piÄ…, 02 lis 2012 - 10:51
Post #9

Koniecznie trzeba przypilnować, żeby dziecko się nauczyło dopełniania do dziesięciu. To jest potem podstawa szybkiego liczenia w pamięci. Mój Maciek miał z tym szalony kłopot. Nie wiem czy teraz (5 klasa) już to dobrze umie czy dalej liczy na palcach u nóg icon_wink.gif

--------------------
Maciejka


lena77
piÄ…, 02 lis 2012 - 11:28
moj w. (7 lat) tez liczy na palcach a nie moze przy tym zapamietac, ze 5 to jedna reka i nadal jak ma od 10 -5 liczy na palcach. za to zapamietal droga analogii, ze 20 -2 to 18 (nie liczac na palcach) podobnie jak 10-2 to 8. myli sie tez przy dzialaniach ; zamiast odejmowac dodaje. o wiele lepiej radzi sobie liczac pieniadze.
lena77


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 2,885
Dołączył: nie, 19 cze 05 - 10:33
SkÄ…d: wielkopoland
Nr użytkownika: 3,289




post piÄ…, 02 lis 2012 - 11:28
Post #10

moj w. (7 lat) tez liczy na palcach a nie moze przy tym zapamietac, ze 5 to jedna reka i nadal jak ma od 10 -5 liczy na palcach. za to zapamietal droga analogii, ze 20 -2 to 18 (nie liczac na palcach) podobnie jak 10-2 to 8. myli sie tez przy dzialaniach ; zamiast odejmowac dodaje. o wiele lepiej radzi sobie liczac pieniadze.

--------------------
"Cśśśśś.., siedzimy w tej ścianie.
Jesteśmy Marsjanie"
Miron Białoszewski
Kingus
piÄ…, 02 lis 2012 - 14:49
Zastosowanie umiejętności liczenia do rozwiązywania zadań. Odkryłam przypadkiem, że Olek liczy, owszem, bezbłędnie, ale kompletnie nie kojarzy faktu, że 10:2 oznacza w zadaniu, że mama dała synowi i córce 10 jabłek, każdy dostał tyle samo. Tzn. on wie, że po 5, ale sposób zapisu przy pomocy działania kompletnie mu się nie jawi 37.gif. Myślałam, że to przypadłość mojego dziecka, albo tylko tutejszej szkoły (beznadzieja...), okazało się, że jednak nie.
Kingus


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 1,132
Dołączył: sob, 10 maj 03 - 23:56
SkÄ…d: Berlin
Nr użytkownika: 704




post piÄ…, 02 lis 2012 - 14:49
Post #11

Zastosowanie umiejętności liczenia do rozwiązywania zadań. Odkryłam przypadkiem, że Olek liczy, owszem, bezbłędnie, ale kompletnie nie kojarzy faktu, że 10:2 oznacza w zadaniu, że mama dała synowi i córce 10 jabłek, każdy dostał tyle samo. Tzn. on wie, że po 5, ale sposób zapisu przy pomocy działania kompletnie mu się nie jawi 37.gif. Myślałam, że to przypadłość mojego dziecka, albo tylko tutejszej szkoły (beznadzieja...), okazało się, że jednak nie.

--------------------
Życie nie jest lepsze ani gorsze od naszych marzeń. Jest tylko zupełnie inne...





amo
piÄ…, 02 lis 2012 - 15:38
zadania z podawaniem czasu we wszelkich odmianach.
amo


Grupa: U?ytkownicy
Postów: 2,886
Dołączył: śro, 12 lis 03 - 19:24
Nr użytkownika: 1,184




post piÄ…, 02 lis 2012 - 15:38
Post #12

zadania z podawaniem czasu we wszelkich odmianach.

--------------------



Okruszek (+2010)
użytkownik usunięty

Go??







post piÄ…, 02 lis 2012 - 22:41
Post #13

Dzięki wielkie za dotychczasowe opinie.

Czy jest u nas jakaś nauczycielka klas I-III, bo na opinii pedagoga też mi bardzo zależy. Może być na priva, jeśli ktoś nie chce zdradzać zawodu. icon_smile.gif
> Jakie problemy z matematykÄ… majÄ… dzieci w klasach I-III?
Start new topic
Reply to this topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:



Wersja Lo-Fi Aktualny czas: piÄ…, 29 mar 2024 - 07:36
lista postów tego w±tku
© 2002 - 2018  ITS MEDIA, kontakt: redakcja@maluchy.pl   |  Reklama