To jest uproszczona wersja wybranego przez Ciebie wątku

Jak pomoc Marysi pokonac problemy

Kliknij tutaj aby przejść dalej i przeczytać pełną wersję

bel
Moje kochane mamy forumowe piszę teraz bo mam problem z moją 6,5letnią córką Marysią. Moje dziecko jeszcze jeden rok będzie chodziło do zerówki w przedszkolu. Marysia ma rzadką wadę wymowy - ma zbyt długi język co wiąże się z tym, ze nie potrafi wypowiedzieć literki R oraz głosek sz, dż, cz, rz. Od kliku miesięcy tłuczemy się z tym problemem ale średni efekt. Pani doktor daje nam ćwiczenia. Ja ze względu na t ,ze mam przyrośnięte więzadełko mojego języka nie mogę cwiczyc z moim dzieckiem - co bardzo mnie dobija w tek kwestii. Moja Marysia bardzo nie wyraźnie mówi. Próbowaliśmy plyty Igraszki logopedyczne Smoka Szczepana. Pomagało na bardzo krotko a ćwiczeń nam dochodzi. Zastanawiam się czy ta wada możne miec wpływ na to ,ze dziecko nie chce mi gloskowac i sylabizować. Próbuję ją namówić by ćwiczyła, ale nie chce i buntuje się. Mało tego ma kłopoty z koncentracją i ja nie potrafię poradzić sobie z tym wszystkim naraz. Bardzo chciałabym by w przyszłości uniknęła kłopotów z powodu problemów z wymową. Zastanawiam czy nie będę musiała sprowadzić logopedy prywatnie do domu by z nią ćwiczył. Czy te problemy mogą we przyszłości rzutować na kłopoty z czytaniem i pisaniem? Boję się ,ze jej rówieśnicy będą dokuczać jej z tego powodu. Czy moje obawy są słuszne? Proszę o pomoc. Nie umiem zaradzic temu .
kenzoo03
Mało, które dzieci z chęcią wykonują ćwiczenia na wymowę. Są one bardzo monotonne i trzeba je wiele razy powtarzać aby przyniosły zamierzone efekty. Marysia jest w takim wieku, że ciągłe powtarzanie może ją szybko nudzić i wolałaby zająć się w tym momencie innym ciekawszym zajęciem albo zabawą. Możesz spróbować zastosować system nagród, dziecko wtedy chętniej będzie chciało wykonywać ćwiczenia.

-Pamiętaj o tym aby ćwiczenia były wykonywane zawsze o tej samej porze. Dzięki temu dziecko szybciej zaakceptuje konieczność wykonywania tych ćwiczeń.
-Lepiej jest ćwiczyć krócej a częściej, niż długo a rzadko. Spowoduje to, że Marysia nie będzie tak bardzo nudziła się podczas wykonywania ćwiczeń, a będzie starała się wykonywać je w sposób dokładny.
-Ćwicz z dzieckiem przez zabawę. Pamiętaj, że ćwiczenia nie powinny być dla niej karą. Postaraj się zorganizować jakieś pomoce dydaktyczne, które urozmaicą naukę i sprawią, że stanie się ona przyjemniejsza.
-Staraj się unikać słowa "ćwiczenia" a zastąp je np. słowami "zabawy", "gimnastyka języka". Dziecko chętniej będzie wtedy angażowało, ponieważ każdy lubi się bawić, a mało kto lubi ćwiczyć.
-Zaangażuj caÅ‚Ä… rodzinÄ™ do zabaw utrwalajÄ…cych wymowÄ™. Naucz domowników jak siÄ™ „bawić w poprawne mówienie” i bawcie siÄ™ razem. Dla dziecka bÄ™dzie to przyjemna odmiana i przede wszystkim czas spÄ™dzony z najbliższymi.
-UÅ›wiadamiaj dziecko, jakie skutki przyniosÄ… wykonywane ćwiczenia. Starszym dzieciom można przedstawić korzyÅ›ci krótko i dÅ‚ugofalowe, jak np. akceptacja ze strony rówieÅ›ników, brak strachu przed wypowiadaniem siÄ™ na forum klasy. MÅ‚odszym dzieciom możemy powiedzieć, że jÄ™zyk bÄ™dzie silny, buzia bÄ™dzie umiaÅ‚a robić różne trudne sztuczki, a sÅ‚owa, które wydawaÅ‚y siÄ™ do tej pory trudne do wymówienia bÄ™dÄ… „odczarowane”, czy też „obudzone z gÅ‚Ä™bokiego snu”, bo wszystkie chcÄ… być używane.

Jeżeli brakuje Ci jeszcze pomysłów w jaki sposób mogłabyś motywować swoje dziecko i uatrakcyjnić jej ćwiczenia proponuję zajrzeć na stronę https://nk.com.pl/zeszytowy-trening-mowy-cz...ml#.WHfcbNLhD4Z możliwe, że ona zainspiruje Cię w jakiś sposób.
686
Ważnym czynnikiem jest chodzić z dzieckiem do logopedy na ćwiczenia logopedyczne min. 1x w tygodniu, to jest minimum, również ćwiczyć w domu, aby ćwiczenia przyniosły efekty ważna jest systematyczność . Jeśli Ty nie jesteś w stanie tego robić , postaraj się zaangażować rodzinę oraz swoich bliskich ( ważne jest tu dobro Twojego dziecka ) .
Należy przede wszystkim :
- poszukać zabaw, nie ćwiczyć ,, na sucho" i na przymus (,, bo trzeba"- bo dziecko może się zrazić) głoskowania i sylabizowania, tylko w formie zabawy
- można również bawić się w to spontanicznie, np. na spacerze - sylabizowanie nazw ulic, osiedli, sklepów, jeśli dziecko to polubi to później może chętnie pracować w domu
- można udać się z dzieckiem do specjalisty , ( jeśli czuje zakłopotanie z powodu krótkiego więzadła, to może je podciąć i problem z czasem powinien się rozwiązać)
-powinnaś razem z dzieckiem ćwiczyć codziennie przynajmniej 15 minut - wtedy powinny nastąpić oczekiwane efekty
- współuczestniczymy z dzieckiem w zajęciach logopedycznych
-jesteśmy cierpliwi i serdeczni w stosunku do dziecka podczas ćwiczeń
- bardzo ciekawym sposobem jest słuchanie z dzieckiem piosenek logopedycznych , dziecko z pewnością będzie zainteresowane tą formą ćwiczeń .

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.