To jest uproszczona wersja wybranego przez Ciebie wątku

Aparat na zęby dla mamy

Kliknij tutaj aby przejść dalej i przeczytać pełną wersję

i.
Zastanawiam się nad stałym aparatem na zęby, ale jestem zielona w tym temacie.
Czy może ktoś ma taki aparat i może coś więcej napisać.
I ew. polecić dobrego ortodontę dla dorosłych w W-wie?
marghe.
Najpierw musisz sie i tak udac do dentysty. On oceni stan Twoich zebów i zdecyduje czy np nie nalezy wyrwac ósemek żeby móc taki aparat załozyć.
Zeby musisz miec 100% zdrowe.
matylda
CYTAT(marghe.)
Najpierw musisz sie i tak udac do dentysty. On oceni stan Twoich zebów i zdecyduje czy np nie nalezy wyrwac ósemek żeby móc taki aparat załozyć.
Zeby musisz miec 100% zdrowe.



Ale o tym czy wyrwac zeby i tak decyduje ortodonta. To on robi caly "egzamin" zebow, szczeki ustawienia. Robi zdjecia itd.

I jezeli juz, to zazwyczaj wyrywa sie 4-rki nie osemki. A to dlatego, ze jezeli osemki sa zdrowe (no chyba ze nie sa) to dobrze ich zostwaic, bo jakby szostki czy siodemki sie "zuzyly" to osemki w pewien sposob je moga zastapic. A najczesciej polecaja wyrwac czworki, bo wtedy i przednie zeby i tylne nie musze byc zbyt duzo przesuwane. No i jeszcze jeden argument to 4-rki sa ponoc paskudne do leczenia jak juz sie psuja.

icon_smile.gif
marghe.
Ja mam do wyrwania ósemki.. stad moje wymądrzanie sie icon_smile.gif
m.
i.
Zęby mam zdrowe, ale wyrywania nie przeżyję, nie ma mowy.
Czyli najpierw trzeba się udać do specjalisty, a potem myśleć nad aparatem.
Kocurek
Ja nosiłam aparat. Założyłam go mając 24 lata.
Najpierw musisz wyleczyć wszystkie zęby, dopiero potem udać się do ortodonty. On zadecyduje o ewentualnym usuwaniu zębów, może się to okazać zbędne. Mnie akurat usunięto 1 osemkę i 1 piątkę, tak że nie ma reguły icon_wink.gif
Będą konieczne za to bardzo dokładne zdjęcia: profilu i cefalometryczne, ale też zleci je ortodonta.
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, chętnie odpowiem.
goÅ›