To jest uproszczona wersja wybranego przez Ciebie wątku

pytanie do rodzicow przedszkolakow

Kliknij tutaj aby przejść dalej i przeczytać pełną wersję

ania rydlewska
Drogie Mamy, drodzy Tatusiowie Przedszkolaków! Mam do Was wielka prośbę- w związku z moim projektem dyplomowym bardzo potrzebuję Waszych opinii na temat zabawy z dziećmi;
Studiuję projektowanie przestrzeni- mój projekt dotyczy koncepcji placu zabaw, na którym rodzice mogliby włączać się do zabawy ze swoimi pociechami; czy podoba Wam się taki pomysł? Czy uważacie, że coś takiego jest potrzebne?
To nie ilość, ale jakość czasu spędzonego razem ma znaczenie! Tym większe ma to znaczenie dla rodzin żyjących w miastach, gdzie z powodu całotygodniowej pracy rodziców coraz mniej czasu zostaje dla dzieci... A tymczasem istniejące place zabaw ignorują możliwość wspólnej zabawy z rodzicami, którym często nie pozostaje nic oprócz odpoczywania na ławkach wokół placu i obserwowanie maluchów; co najwyżej mogą pomóc wejść na zjeżdżalnię lub pokręcić karuzelę. Znam oczywiście wiele wspaniałych wyjątków, zupełnie się nie przejmujących niedostosowaniem placów zabaw do wspólnych zabaw, ale niektórych to bardzo zniechęca...
"Mój" plac zabaw angażowałby rodziców o wiele bardziej; podobają mi się bardzo zabawowo- edukacyjne klimaty, niekoniecznie klasyczne huśtawki i zjeżdżalnie. Pracuję nad placem zabaw wykorzystującym zabawy ze światłem i optyką, jako że da to dzieciakom wiele możliwości manipulowania np. kolorowymi filtrami, co na pewno sprawi małolatom sporo frajdy, a rodzice- oprócz tego że będą mogli wszędzie dzieciakom towarzyszyć, będą zachodzące zjawiska tłumaczyć. No i majstrować razem z nimi:) Oczywiście, wszystko to bez ignorowania naturalnej dla dzieci potrzeby ruchu- plac zabaw to przecież miejsce gdzie dzieciaki przychodzą się wyszaleć. Czyli edukacja i rozrywka w jednym!
Co o tym sądzicie? Mielibyście ochotę włączyć się w zabawy Waszych pociech w takim miejscu?