To jest uproszczona wersja wybranego przez Ciebie wątku

Nikon D60

Kliknij tutaj aby przejść dalej i przeczytać pełną wersję

do.
Nikon D60 obiektyw ED 18-55 mm G II AF-S DX dla amatora
Mika
hehehe też o nim myślałam icon_wink.gif
aluc
to ja zadam pytanie - dlaczego akurat ten? (obiektyw jest standardowy, taki sobie)
do.
Jestem totalna amatorka i pomyslalam, ze na dobry poczatek taki aprat mi wystarczy.
AnkaSkikanka
Aluc kieruje Cię w dobrą stronę. Lustrzanka, to nie tylko body i podstawowy obiektyw. Kupując taki sprzęt robisz wbrew pozorom duży krok: wybierasz system z całym jego inwentarzem.

Podany przez Ciebie zestaw ma sporą wadę w postaci obiektywu. Kupno innego, to spory wydatek. Lepiej się więc zastanowić teraz...

Aha - Aluc ma Nikona i na pewno doradzi lepiej. Nie znam zbyt dobrze tego systemu (używałem i w ogóle, ale specjalistą nie jestem).
do.
Aluc, plombiuszu dziekuje bardzo za odpowiedzi, nie kupilam. Prosze Was bardzo napiszcie na co mam zwracac uwage kupujac lustrzanke.
aluc
przede wszystkim powinnaś sobie odpowiedzieć, do czego potrzebujesz tego aparatu

jeśli do robienia ładnych zdjęć przy różnych rodzinnych okazjach, chcesz korzystać z trybów automatycznych i mieć zooma - kup kompakt z tych lepsiejszych i bardziej wypasionych (nie doradzę, na kompaktach się nie znam i generalnie osoby z ambicją fotograficzną odwodzę od kupna)

jeśli chcesz się czegoś nauczyć - kupuj lustrzankę, ale zapomnij o pstrykaniu w trybie program, bo wtedy kupno lustrzanki jest tylko formą wydania pieniędzy