To jest uproszczona wersja wybranego przez Ciebie wątku

jazda konna dla 5-latki

Kliknij tutaj aby przejść dalej i przeczytać pełną wersję

e_Ena
Jak wygląda taka nauka jazdy konnej w przypadku dziecka (5 lat)? Dominika bardzo chciałaby jeździć na koniu, Tomek ma karate, Natalka (kuzynka) balet, ona chciałaby na konie icon_smile.gif. Nie mam zupełnie doświadczenia w tej sprawie, kiedyś przed wakacjami dzwoniłam do pobliskiej stadniny i wyszło na to że można u nich uczyć dzieci jazdy konnej (mają kuce) ale ponieważ wszyscy (konie też icon_wink.gif) wyjeżdżali w Bieszczady poprosili o kontakt w tej sprawi jesienią. I teraz planuję jeszcze raz tam zadzwonić, aczkolwiek nie jestem do końca przekonana, czy ona nie jest za mała, jak to w ogóle wygląda? Czy są jakieś kursy grupowe czy trzeba mieć indywidualnego instruktora, jak taka nauka wygląda (poza tym że jest chyba dość droga ;()? rany nawet nie wiem o co mam pytać icon_confused.gif
Kocisława zwana Warkotem
Młoda uczyła się jeździć konno w te wakacje(ma 4 lata).Po dwóch zajęciach siedziała już sama na kucu(na oklep).Oczywiście przez cały czas konia prowadzi instruktor.Ceny nie znam,bo nam konia i lekcji udzielała starsza siostra Marty(cioteczna),która konie posiada.
katkasia
Ena, z tego co się dowiadywałam, 5 lat to to nie jest dobry wiek na rozpoczęcie przygody z jazdą konną; pojeździć sobie na kucyku z okazji festynu w parku - jak najbardziej, zawsze może. Jednak na regularne lekcje, to jeszcze zdecydowanie za wcześnie. Moje źródło tych informacji (właściciel stadniny oraz instruktor jazdy) twierdzi, że dobry wiek na regularne lekcje jazdy konnej to około 10 lat.
Jego argumenty są takie: 1. zbyt duże obciążenie mięśni (domniemam że chodzi o nogi???? - nie dopytałam)
2. małe dziecko nie jest w stanie fizycznie i psychicznie opanować konia i to mnie bardzo przekonało.

Ufam mu, więc moja kochające konie córka - musi jeszcze poczekać.....
e_Ena
a więc poczekamy chyba jeszcze kilka lat icon_smile.gif