To jest uproszczona wersja wybranego przez Ciebie wątku

Zalążki choroby lokomocyjnej

Kliknij tutaj aby przejść dalej i przeczytać pełną wersję

trylinka
Czy da się powstrzymać rozwój choroby lokomocyjnej?
Nie znam się na tym zupełnie, a mam wrażenie, że moje dziecko z roku na rok reaguje coraz wyraźniej objawami tej przypadłości.
Czy to się ma zawsze z równym nasileniem?
Czy to się w człowieku rozwija, czy po prostu ktoś się taki rodzi i już?
Poproszę o wypowiedzi doświadczone osoby.
domi
Z tego co czytałam to choroba dziedziczna, wrodzona. Rzekomo w większości mija po okresie dzieciństwa (u mnie się nasiliła po okresie dojrzewania.)
Objawy początkowe: brak apetytu, uczucie niewygody, złe samopoczucie, zmęczenie
Objawy późniejsze: zawroty i bóle głowy, nudności, suchość w ustach lub ślinotok, nadmierne poty, wymioty.

Choroba lokomocyjna to zaburzenie błędnika. Najważniejsze to siadać przodem do kierunku jazdy, w autobusie i pociągu wybierać miejsce jak najdalej od kół (najlepiej środkowa część autobusu), wsiadać nie na czczo ale tez nie po zbyt sytym posiłku, w czasie jazdy patrzeć na horyzont bo patrzenie na mijające drzewa powoduje pogorszenie choroby, najlepiej wybrać pozycję półleżącą, częste wietrzenie pojazdu (w komunikacji miejskiej nierealne), często zamykać oczy i głęboko oddychać (najlepiej świeżym powietrzem).
Jeśli chodzi o jedzenie; to u mnie się nie sprawdza...ja muszę być solidnie najedzona bo mdleję gdy jestem jedynie podjedzona lub na czczo. Do tego powinnam coś stale podgryzać. Jednak ja nigdy nie wymiotuje, mam koszmarne bóle głowy i brzucha, mdłości, zalewanie potem, zawroty głowy, straszliwe osłabienie...wręcz nie mogę wstać i wysiąść z pojazdu. Słyszałam natomiast, ze osoby z dużymi wymiotami wolą nie jeść zbyt wiele a o przegryzaniu w czasie jazdy nie ma mowy. Niestety to choroba rodzinna...ja i brat mamy ją po mamie. O dziwo mama miała paskudne objawy w dzieciństwie i jej minęło a mnie i brata trzyma nadal.
A_KA