To jest uproszczona wersja wybranego przez Ciebie wątku

Concor i Concor Cor

Kliknij tutaj aby przejść dalej i przeczytać pełną wersję

~Luna~
Na przełomie maja/czerwca zaliczyłam pobyt w szpitalu na kardiologii.
Stwierdzono tachykardiÄ™ i nerwicÄ™ , na jedno przepisano Concor, na drugie Pramolan.
Leczenie w obecnych dawkach (concor 2x2,5mg, pramolan 2x1), ma potrwać na razie pół roku, potem ponowne badania i próba zmniejszenia dawek.

Po recepty chodzÄ™ do lekarza rodzinnego.
Ostatnio lekarce coś się pomyliło, zamiast Concor wypisała mi Concor Cor.
Różnicę w nazwie leku, zauważyłam dopiero po przyjściu z apteki.
Zaraz się tam wróciłam, myśląc że to w aptece zaszła pomyłka w wydaniu leku, ale farmaceutka sprawdziła receptę i przepisany był lek Concor Cor, powiedziała również , że skład leków jest taki sam i że mogę przyjmować ten Concor Cor zamiast zwykłego Concor'u.

Piszę bo nie mam doświadczenia w przyjmowaniu leków i w ich zamiennikach - to moje pierwsze leki "stałe" w życiu, trochę mam stracha icon_redface.gif

Czy faktycznie Concor i Concor Cor to to samo ???, a może powinnam pójść dopytać lekarkę ?

Szukałam informacji w necie , ale wszystko co znalazłam , to wypowiedzi takich samych laików jak ja.
Jedni piszą o szerszym spektrum działania Concor Cor, drudzy temu zaprzeczają - sama już nie wiem , łykać ten Concor Cor czy nie icon_rolleyes.gif
Zwykłego Concor'u zostały mi 3 tabletki, więc proszę o szybką radę , bo jakby co to muszę pójść po receptę , a moja lekarka jest tylko 2 x w tygodniu.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Ika
To ten sam lek, różni się ilością tabletek w blistrze i dawkami. Jeśli dobrze pamiętam, to jeden ma też podzielne tabletki a drugi nie.
Tigerek
Za to nie tak dawno pramolan był na liście leków szkodzących sercu... dostawałam na bezsenność i potem nie można go było w całym rejonie kupić. W hurtowni była informacja, że został wycofany icon_neutral.gif
~Luna~
CYTAT(Ika @ Mon, 23 Aug 2010 - 23:42) *