To jest uproszczona wersja wybranego przez Ciebie wątku

Interpretacja wyników badania moczu

Kliknij tutaj aby przejść dalej i przeczytać pełną wersję

gwiazdeczka77
wlasnie odebralam wynik badania moczy małej...nie wiem jak zinterpretowac a do lekarki sie nie moge dodzwonic.Wynik jest jakiś inny niz zwykle odbierałam bo z innego laboratorium. Prosze o pomoc bo zupełnie sie na tym nie znam




SG  1.000 Nabłonki-wiolokątne-pojedyncze,Leukocyty -5- 10 w polu widz., Mineralne-fosf. bezpost. - nieliczne

LEU  +

NIT neg

pH  7

ERY neg

PRO neg

GLU neg

ASC neg

KET neg

UBG norm

BIL neg




Z gory dzieki za każdą odpowiedz

kasiunia
zastrzegam, że nie jestem lekarzem, ale leukocytów jest za duzo, nie powinno też chyba być tych związków mineralnych (fosf), SG to chyba ciężar własciwy i jest ok, a reszta w normie (nie ma białka, acetonu, erytrocytów,urobilinogen w normie)
na mój wyćwiczony problemami córek nos wynik jest do pokazania lekarzowi ze względu na leukocyty i te mineralne
cydorka
zaczne od tego, ze mi to wygląda na częściowy wynik pochodzący z tzw "sików z automatu" a częściowo oglądane pod mikroskopem

CYTAT(gwiazdeczka77 @ Wed, 25 Aug 2010 - 13:34) *
SG  1.000 ( to pewnie tzw ciężar właściwy)

Nabłonki-wiolokątne-pojedyncze, opis osadu moczu stwierdzający w nim obecność nabłonków pochodzących z dróg moczowych
Leukocyty -5- 10 w polu widz., to jest mam nadzieje jasne 5-10 leukocytów liczonych w jednym polu widzenia mikroskopu ( jesli pytasz o komentarz jest ich lekko więcej niż powinno być normalnie)
Mineralne-fosf. bezpost. - nieliczne - to kryształy które się wytrącają w moczu

a to poniżej z automatu już wyplute

LEU  + ( leukocyty na + czyli obecne ale nie gigant ( tylko nie wiem na ile plusów max mają skale w tym lab)
neg to negatywny czyli brak

NIT neg - mocznik k

pH  7 - odczyn moczu

ERY neg - erytrocyty

PRO neg - białko

GLU neg - cukier
ASC neg - chyba wit C o ile dobrze pamietam

KET neg - ciała ketonowe

UBG norm - urobilinogen