To jest uproszczona wersja wybranego przez Ciebie wątku

Foteliki crash-testowane i te nie

Kliknij tutaj aby przejść dalej i przeczytać pełną wersję

Tigerek
Dzieciątko planujemy na pierwszą połowę przyszłego roku. W sensie narodzin icon_wink.gif

Ale z tej prostej racji, że nie ma bata, co by kupić wszelkie akcesoria i sprzęty w krótkim czasie (finanse)już powolutku szukamy ofert i typów na łóżeczka, wózki, itp.

Do sedna:

Spędziłam ostatnie 2 godziny na czytaniu opinii o fotelikach. Ostatnie psy wieszane są na osobach, które kupują/planują kupno fotelika bez testów ADAC. Jestem zielona totalnie w temacie, więc szukam i doczytuję. Oczywiste, że bezpieczeństwo najważniejsze. Zastanawia mnie tylko, czy naprawdę bezpieczne foteliki to tylko i wyłącznie te powyżej 500 zł. Zdaję sobie sprawę z tego, że nawet podczas 1 h jazdy (a dalej nawet nie mamy nikogo do odwiedzania czy rodziny) może zdarzyć się wypadek icon_sad.gif

Z drugiej strony, przy świadomości, że na bezpieczeństwie się nie oszczędza, to jednak 500zł < to dla nas naprawdę ciężka kwota. Wg opinii na różnych portalach nawet używany fotelik to tak jakby owe atesty stracił :/

Ech... nie mam kogo pytać, to pytam Was, drogie Mamy icon_smile.gif
Gruszka
Tigerku, ale pytasz o co? icon_wink.gif moim zdaniem małych firm produkujących tanie foteliki nie stac zwyczajnie na testy i uzyskiwanie atestów - więc nie wiadomo, czy sa bezpieczne jak te crash-testowane czy nie.

W odniesieniu do finansów dla mnie sprawa jest jasna. Każdy zapewnia sobie i dzieciom taki poziom bezpieczeństwa/komfortu/itp. na jaki go stać. Jesli stac mnie pryatna opeikę medyczna to ja mam - jesli nie, chodże do państwowej przychodni, jesli stac mnie na fotelik dobry - kupuję - jesli nie - kupuję tańszy z pełną świadomością zagrożenia (można założyć, że zbieram na ten lepszy fotelik i kupię go jak tylko będę mogła).
Gremi
pewnie nie wszystkie ale ja osobiście nie chciałabym tego ewentualnie sprawdzić na swoim dziecku.