To jest uproszczona wersja wybranego przez Ciebie wątku

Spotkanie z gimnazjalistami.

Kliknij tutaj aby przejść dalej i przeczytać pełną wersję

Anitczak
Moja bratanica, klasa II gimnazjum zaprosiła mnie do szkoły, abym opowiedziała ich klasie o moim zawodzie. Zgodziłam się, bo w sumie czemu nie.
Ale teraz rozmyślam nad tym spotkaniem i kompletnie nie wiem o czym ja mam opowiadać tej młodzieży. Jestem lekarzem, pracuje jako lekarz rodzinny na wsi-dla mnie to najfajniesze zajecie, ale dla takich gimnazjalistów to pewnie nuuuuda. Co innego gdybym przeszczepiała serca albo ratowała ofiary wypadków. Może poradzicie o czym moge powiedzieć,żeby te dzieci zainteresować w miare. Nie wiem, myślałam o jakichś zdjeciach, prezentacji ale nie mam kompletnie pojęcia jakie. Wkręciłam też mojego P bo wg mnie ma o wiele ciekawszy zawód, więc najwyżej ja szybko skończe i on się będzie produkował no ale tak czy tak mamy 2 godz lekcyjne przeznaczone.
Będę jeszcze oczywiście z Panią rozmawiać jakie ma oczekiwania, ale znając życie to powie mi żeby powiedzieć "coś" o sobie. Tylko co?
Ida.dorota
Proponuję nastawić się na różne ciekawostki, nietypowe sytuacje, wszystko, co może być niedługie i skupić uwagę (najgorszy dzień w pracy, największe zaskoczenie, najmilsze wspomnienie, itp.).
Fakty i mity na temat pracy lekarza.
Zderzenie Twoich oczekiwań zawodowych z rzeczywistością, kiedy rozpoczęłaś pracę.
Przygotowanie do egzaminu na studia, trochę o samych studiach (tu dużo miejsca na anegdotki).
Przerywane najlepiej jakimiś slajdami lub krótkim filmem, jeśli czymś takim dysponujesz, ale taka prezentacja nie może być dłuższa niż 5-10 minut.
Do tego dodałabym czas na pytania, na które będziesz odpowiadać. W zależności od tego, jak będziesz się czuła w klasie, możesz pozwolić sobie przerywać, albo rozdać karteczki do zapisywania pytań i odpowiadać na końcu.
Anitczak