To jest uproszczona wersja wybranego przez Ciebie wątku

Podręcznik do Przyrody

Kliknij tutaj aby przejść dalej i przeczytać pełną wersję

Elak
Chciałam zapytać o podręczniki, bo na ten, który obowiązuje w naszej szkole większość uczniów/rodziców narzeka od lat. Tymczasem nauczyciel twierdzi, że jest to najlepszy podręcznik na rynku icon_wink.gif.
Ponieważ jestem w RR rodziców, to opiniuję te podręczniki. Dlatego chciałabym poznać opinie o innych podręcznikach.
Na tym etapie nie napiszę z jakiego korzystamy, ciekawa jestem, czy ktoś też korzysta z niego i czy ma podobne odczucia co rodzice z naszej szkoły icon_wink.gif

Dlatego pytanie nr 1
z jakiego podręcznika do przyrody uczą się wasze dzieci (tytuł, autor)?

Nr 2 to prośba o zwięzłe opisanie podręcznika,
czy jesteście zadowoleni z podręcznika, czy dzieciom łatwo się go czyta, czy rozwiązywanie zeszytu ćwiczeń jak przeczyta się rozdział z podręcznika jest łatwe, czy dzieci sobie same radzą z rozwiązywaniem ćwiczeń, czy często przychodzą z pytaniami?
uulka
'Tajemnice przyrody' uważam( a syn w 4 klasie) że jest przystępnie napisany nie mam porównania z innymi wydawnictwami ,ćwiczenia uzupełnia raczej sam chyba że nastapi zaćmienie icon_smile.gif to sięga do podręcznika i tam znajduje odpowiedz.
mag29
"Przyrodo, witaj" kl 4
moim zdaniem przystępnie napisany, wytłumaczone co trzeba, poza tym kolorowy i przyjemnie się czyta- córce też.
Ćwiczenia do samodzielnego rozwiązania.
Ale nie mam porównania z innymi.
Tamara79
Na tropach przyrody Nowa era. Uczę z tego podręcznika. Tematy są krótkie, kazdy przeznaczony na jedna lekcje (chyba ze mamy z uczniami większe potrzeby icon_smile.gif ) Piekne zdjecia, ciekawe i proste rysunki w stylu "rysowane dziecieca reką), treść moim zdaniem w normie, zrozumiała i konkretna. Wytłuszczenia, podkreślenia, fajne podsumowania działów i tematów.
Karty pracy i cwiczenia uzywam tylko ja, tzn kseruje to co ciekawsze. Róznie to bywa, czasami nudy, czasami zbyt trudne.

Kiedys nie podobały mnie sie podręczniki WSiP i wyd Żak (zbyt obszerne) ale obecnie nie miałam kontaktu z nowym wydaniem.
Kaszanka
"Na tropach przyrody". Bardzo prosty język, wszystko przejrzyste, dobrze zaakcentowane ważne regułki. Ćwiczeń nie mamy.
mama_do_kwadratu
Moi mieli "Przyrodo witaj" i nie podobał mi się ten podręcznik. Dziwna kolejność wprowadzania tematów (już nie pamiętam konkretnie, ale były takie rozdziały, które powinny były być wprowadzone wcześniej, a nie były), niezbyt przejrzysta.
mamajul
U nas tajemnice przyrody. Nowej ery.
Elak
Dzięki dziewczyny. Widzę, że nikt nie ma naszego podręcznika.

Teraz ujawniÄ™ z czego uczÄ… siÄ™ u nas:
Tytuł: Przyroda,
wydawnictwo: Żak,
autorzy: B. Klimuszko, M. Wilczyńska -Wołoszyn, H. Jędrasik, A. Kwiecień, J. Sokołowska.
Czy ktoś uczy się z tego podręcznika? Jeżeli tak to jaką macie opinię?


Tamara79
Elak być może bede niesprawiedliwa, ale autorzy sa tacy sami jak w wersji przed reformą więc mysle, że niewiele sie zmieniło. Nie mam juz na stanie tego starego podrecznika (poszukam jeszcze) ale to była jedna z najgorszy ksiażek, wymieniłam go zresztą. Miało sie wrażenie, że jest to zbiór podręczników i nie stanowi spójnej całości jako blok "przyroda" i był bardzo obszerny. Dużo treści do czytania w formie zbitej, jednym ciągiem. Nie pamiętam oprawy graficznej.

Nie dziwie się, ze pani zachwala podręcznik, przesiadanie sie na nowe wydawnictwo dla niektórych nie jest miłe, bo trzeba na nowo sie napracowac icon_smile.gif

Proponuję zachecic panią do rozwiniecia twierdzenia "najlepszy podrecznik na rynku" w formie pisemnej na wasz wniosek. Nie wiem jak to sie załatwia od strony formalnej. My piszemy opinie o programie na początku roku szkolnego i jest to w dokumentacji szkoły.

Tak przedstawia sie opinia o podręczniku ze strony www. nowaera.pl
Opinia
o Programie nauczania przyrody w klasach 4-6 szkoły podstawowej
„Na tropach przyrody”
Przedstawiony do zaopiniowania program nauczania przyrody na drugim etapie edukacyjnym, autorstwa Pani Barbary Dziedzic, jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. Dz. U. z 2009 r. Nr 4, poz. 17). W pełni uwzględnia treści nauczania zapisane w podstawie programowej przedmiotu przyroda.
Program „Na tropach przyrody” speÅ‚nia kryterium poprawnoÅ›ci konstrukcyjnej. Zawiera wszystkie elementy przewidziane dla programu nauczania w RozporzÄ…dzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 czerwca 2009r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podrÄ™czników (Dz. U. z 2009 r. Nr 89, poz. 730). Opiniowany program uwzglÄ™dnia:
ogólną charakterystykę programu, umiejętnie określone cele kształcenia i wychowania, uwagi o realizacji programu z orientacyjnym przydziałem godzin, odniesienie treści nauczania do podstawy programowej, materiał nauczania związany ze szczegółowymi celami kształcenia i wychowania, sposoby osiągania celów edukacyjnych wraz z metodami uwzględniającymi możliwości indywidualizacji pracy z uczniami, opis założonych osiągnięć ucznia, propozycje kryteriów oceny i metod sprawdzania osiągnięć ucznia.
Należy podkreślić, że wszystkie elementy programu są ze sobą spójne. Stanowią przemyślaną i logiczną całość.[/u]
Program jest poprawny pod względem dydaktycznym. Posiada przejrzystą i wyraźnie zarysowaną strukturę. Materiał nauczania jest przystępny i dostosowany do zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów na drugim etapie kształcenia. Program można modyfikować poprzez jego dostosowanie do warunków kształcenia. [u]Układ treści programowych podporządkowano zasadzie stopniowania trudności i systematyczności w zdobywaniu wiedzy i kształceniu umiejętności. [Uczeń rozpoczyna przygodę z przyrodą od poznania najbliższego środowiska, a kończy wędrówką po krajobrazach świata.
Program zakłada ograniczenie wiedzy encyklopedycznej na rzecz wyjaśniania zjawisk i procesów poprzez prowadzenie obserwacji i prostych doświadczeń. Szczególnie cenne wydają się propozycje zajęć terenowych do przeprowadzenia w okolicy szkoły, a także realizacja projektu edukacyjnego, którego zakres treści wykracza poza podstawę programową. Należy podkreślić, że autorka programu z dużą starannością dostosowała układ treści programowych do pór roku, co z pewnością ułatwi nauczycielom planowanie pracy z uczniami.
[Dobór różnorodnych metod przewidzianych w programie daje możliwość kształcenia u uczniów umiejętności kluczowych, takich jak: współpraca w grupie, korzystanie z różnych źródeł informacji, łączenie i porządkowanie wiedzy, rozwiązywanie problemów
w sposób twórczy, radzenie sobie w sytuacjach złożonych i nietypowych, organizowanie i ocenianie własnej pracy. Należy pozytywnie ocenić wskazanie w programie szeregu metod sprzyjających podnoszeniu efektywności kształcenia przyrodniczego. Szczególnie cenne wydają się propozycje zastosowania metod ćwiczeniowych, aktywizujących i praktycznych oraz wzbogacenia procesu dydaktycznego nowoczesnymi technologiami informacyjnymi.
Warto podkreÅ›lić, że program posiada ciekawÄ… obudowÄ™ metodycznÄ…, na którÄ… skÅ‚adajÄ… siÄ™ publikacje wchodzÄ…ce w skÅ‚ad serii „Na tropach przyrody”. SÄ… to: podrÄ™cznik z pÅ‚ytami CD-ROM, zeszyt ćwiczeÅ„, multimedialny podrÄ™cznik dla nauczyciela, Książki Nauczyciela, filmy edukacyjne oraz ilustrowane tablice „Poznaj – rozpoznaj”.
Autorka zakłada realizację programu w ciągu 290 jednostek lekcyjnych, co jest zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej podpisanym w dniu 20 stycznia 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych. Dużym ułatwieniem w planowaniu pracy nauczyciela jest podanie w programie orientacyjnej liczby godzin przyporządkowanej poszczególnym działom. W zestawieniu godzinowym dodatkowo uwzględniono lekcje w terenie, czas realizacji projektu edukacyjnego (klasa 6) oraz zajęcia przeznaczone na powtórzenie i sprawdzenie nabytych przez uczniów wiadomości i umiejętności. Program przewiduje także godziny do dyspozycji nauczyciela.
Opiniowany program nauczania „Na tropach przyrody” jest poprawny merytorycznie. Poprzez odpowiedni dobór treÅ›ci i operowanie jÄ™zykiem przedmiotu wyposaża uczniów w rzetelnÄ… wiedzÄ™ i umiejÄ™tnoÅ›ci oraz rozwija ich zainteresowania przyrodnicze. Realizacja głównych zaÅ‚ożeÅ„ programu sprzyja:
zaciekawieniu ucznia światem przyrody, nabywaniu umiejętności stawiania hipotez na temat zjawisk i procesów zachodzących w przyrodzie i ich weryfikacji, wdrażaniu uczniów do praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej, kształtowaniu postawy szacunku wobec przyrody.
Program zapewnia komplementarność wobec innych etapów kształcenia i przygotowuje ucznia do edukacji przyrodniczej w szkole gimnazjalnej.
Przedstawiony do zaopiniowania program nauczania „Na tropach przyrody” autorstwa Pani Barbary Dziedzic oceniam pozytywnie pod wzglÄ™dem formalnym, dydaktycznym i merytorycznym. Może być realizowany na lekcjach przyrody w szkole podstawowej.
Elak
Kanuś nasz podręcznik też ma super opinię napisaną przez naszą nauczycielkę.
Na obecnym etapie, to my rodzice, musimy przedstawić jakie mamy zarzuty do podręcznika.
domawilk
Osobiście jestem nauczycielem przyrody i sądzę że fajnie iż rodzice angażują się w nauczanie dzieci. Ja korzystam z różnych podręczników, jedne są ciekawsze a inne nie, ale podstawą jest urozmaicać lekcje za pomącą innych materiałów i pomocy dydaktycznych. Osobiście polecam https://ucze.pl/zasoby/szkola-podstawowa-kl...podstawowa-4-6/ znajdują się tu różne ciekawe doświadczenia, gry i inne pomoce.
danutkka
moje dziecko co rok musi zmieniać podręczniki, najczęściej zamawiam je na ksiegarnia-internetowa.pl
GeorgeNolen
Chcecie dostać pożyczkÄ™, ale nie wiecie, gdzie to zrobić? https://chwilowkionline247.pl/company/alfakredyt — jest to serwis, gdzie bÄ™dziecie mogli wybrać dla siebie najlepsze warunki kredytowania i dostać chwilówkÄ™ bez zbÄ™dnych problemów.
spedyt0r
Czesc
Chcialerm sie Was zapytac o pewna kwestie zwiazana z edukacja. Jak wyglada sprawa jest podręczniki do liceum , w kazde szkole aktualnie korzysta sie z pomocy tego samego wydawnictwa czy jest to ustalane indywidualnie w kazdej placowce? Pytam, poniewaz w ciagu wakacji bedziemy mieli przeprowadzke i nie wiem czy sie szykowac na kolejna inwestycje, kiedy nas syn pojdzie do nowej szkoly. W tej chwili uczy sie na podrecznikach z wydawnictwa WSiP, z ktore sobie chwali poniewaz wszystko w prosty sposob tlumacza. Dzieki za informacje.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.