ciąża i poród

dziecko

kobieta

dla dzieci

rodzina

podróże

zobacz koniecznie

Skat

Zasady gry (instrukcja)


Każda z osób otrzymuje 10 kart, a 2 karty (nazywane skatem) kładzione są na stół. Osoba, która wygra licytację będzie mogła je wymienić z własnymi kartami. Rozdający rozdaje po trzy karty każdemu z graczy zaczynając od tego po swojej lewej ręce zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Następnie odkłada dwie karty do skata i dalej rozdaje po cztery karty każdemu z grających i na koniec po trzy karty każdemu.

Po rozdaniu kart osoba znajdująca się po prawej stronie od rozdającego rozpoczyna licytację. Jej przeciwnikiem w licytacji jest osoba po jej prawej stronie. Jeżeli wycofuje się z licytacji, następną osobą, która podejmuje licytację jest rozdający w tej rozgrywce. Licytacja polega na deklarowaniu wyniku jaki może dana osoba uzyskać w rozgrywce. Licytacja zawsze zaczyna się od liczby 18, która jest najniższym wynikiem punktowym jaki można uzyskać w skacie. Zwycięzca licytacji albo dołącza skat do swoich kart i odkłada dwie wybrane dwie albo deklaruje rozgrywkę z ręki, odkładając skat bez uprzedniego odkrywania jego zawartości. W danej rozgrywce osoba wygrywająca licytację jest nazywana solistą, ponieważ gra samemu. Solista deklaruje, że jeden z czterech kolorów talii będzie atutem. Pozostali dwaj gracze tworzą parę i grają wspólnie przeciwko soliście, a ich lewy stanowią wspólną zdobycz.
Dwie karty wchodzące w skład skata są kartami solisty i wliczają się w wynik końcowy rozgrywki i punktację gry.

Osobą, która rzuca na stół pierwszą kartę, jest gracz znajdujący się po lewej stronie od rozdającego. Poza pierwszą kolejką, osoba wygrywająca poprzednią kolejkę jest wychodzącą, czyli jako pierwsza rzuca kartę, następnie kartę rzuca osoba po jej lewej stronie i w końcu ostatni uczestnik. Z trzech kart rzuconych na stół określa się, która w danym typie rozgrywki jest najsilniejsza i cała lewa zabierana jest przez właściciela najsilniejszej karty. Zbierane w ten sposób zestawy kart układane są w stos góry przy graczach wygrywających kolejne lewy. Kolorem wiążącym jest kolor karty rzuconej na stół przez pierwszego gracza w danej turze rozgrywki, co oznacza że każdy następny gracz musi rzucić kartę z tego koloru, jeżeli taką posiada. Jeśli natomiast pierwszą kartą w lewie jest karta atutowa, należy do niej dorzucić inną kartę atutową. Lewę zabiera osoba, która użyła najwyższej karty w danym kolorze lub najwyższy atut. Gdy nie ma się karty pasującej do pierwszej karty czy to kolorem czy atutem, to można rzucić dowolną inną. Starszeństwo kart w każdym kolorze (łącznie z atutowym) jest następujące: A-10-K-D-J-9-8-7.

Celem solisty jest zdobycie co najmniej 61 oczek. Każdy z graczy zlicza punkty z zebranych lew - za każdego asa w lewie otrzymuje 11 pkt., za dziesiątkę 10, za króla 4, za damę 3, za waleta 2. Pozostałe karty nie są punktowane. Sprawdza się też wtedy, czy solista uzyskał wylicytowaną (lub większą) przez siebie liczbę punktów.

Zasady gry w remika

Szukaj

Kategorie gier

W naszym serwisie znajdziesz opisy 92gier.

Najwyżej ocenianie gry

Najczęściej oceniane

Kategorie wiekowe