Zasady gry
(instrukcja)
Cel gry:
Celem gry jest uzyskanie najmniejszej liczby punktów ze wszystkich czterech graczy.
Przygotowanie do rozgrywki:
Potrzebna jest talia 52 kart. Należy odłożyć na bok wszystkie jokery i losowo wyłonić osobę rozdającą karty (np. najstarsza osoba). Rozdający tasuje karty i rozdaje wszystkim graczom po trzynaście kart.
Rozgrywka:
Zaczyna gracz, który posiada 2 trefl. Musi ją wyłożyć jako pierwszą na stół. Pozostali gracze zgodnie z ruchem wskazówek zegara zagrywają po jednej karcie. Cztery karty na stole tworzą lewę, zbiera ją osoba, która zagrała najwyższą kartę (as - najwyższa, 2 - najniższa). Zebrane lewy należy odkładać przed soba. Gracze stale podliczają punkty uzyskane z zebranych lew. Istnieje obowiązek dogrywania do koloru pierwszej zagranej karty. Dopóki gracz ma na ręce karty o innych kolorach, nie może zaczynać kierami. Gra w postaci kolejnych rozdań toczy się do momentu, gdy któryś z graczy zdobędzie 100 punktów. Wygrywa gracz, który zdobędzie najmniej punktów.
Punktacja:
As kier - 1 punkt
2-10 kier - zgodnie z nominałem (np. 2 - 2 punkty, 5 - 5 punktów etc.) walet kier - 11 punktów
Dama kier - 12 punktów
Król kier -13 punktów
Dama pik - 13 punktów