miasto
|
Toruń |
rodzaj
|
przedszkole niepubliczne |
a d r e s
|
adres
|
Renklodowa 2 |
telefon
|
695 50 30 70 |
fax
|
|
adres e-mail
|
mwyzykowska@akademiaeugeniusza.eu |
strona www
|
www.akademiaeugeniusza.eu |
o p r z e
d s z k o l u
|
opis
|
Pedagogika Montessori bierze pod uwagę przede wszystkim poziom rozwoju dziecka, a nie jego wiek, gdyż wiek metrykalny nie decyduje o poziomie rozwoju. Każde dziecko rozwija się według własnego rytmu. Grupy jednolite wiekowo są sztucznym podziałem, który nie występuje w społeczeństwie, dlatego w Przedszkolu Montessori w jednej grupie są dzieci od 2 do 6 lat. Dziecko najlepiej rozwija się, gdy ma możliwość obcowania z dziećmi w różnym wieku. Starsze dzieci pomagają młodszym ucząc się odpowiedzialności, a młodsze uczą się poprzez naśladowanie zachowań starszych. Dzięki temu w Przedszkolu Montessori jest jak w domu. Każde dziecko rozwija się według własnego rytmu, trudno więc stworzyć program, który zaspokajałby potrzeby rozwojowe wszystkich dzieci. Każde dziecko w danym momencie ma inną potrzebę, której zaspokojenie jest niezbędne do prawidłowego rozwoju. Nauczyciel obserwuje na jakim etapie rozwoju znajduje się dziecko i zachęca je do podjęcia działań, pozwalając dziecku rozwijać samodzielność. Indywidualny program nauczania możliwy jest dzięki odpowiednio przygotowanemu otoczeniu, w którym dziecko ma możliwość wyboru materiału, działań i odkryć.
|
godziny otwarcia
|
7:30-17:30 |
opis pomieszczeń
|
Przedszkole znajduje się na parterze, sla przedszkolna o powierzchni 150 m2 przeznaczona jest dla grupy 25 osobowej. Sala została podzielona na kąciki tematyczne - ŻYCIE CODZIENNE, gdzie znajdują się materiały do przelewania wody, przesypywania, prasowania, krojenia, szycia. Dzieci mają dostęp do zlewów, w któych myją naczynia. W dziale SENSORYKA znajdują się materiały do stymulacji wszystkich zmysłów. W dziale JĘZYK dzieci uczą się pisać i czytać. W dziale MATEMATYKA dzieci wykonują ćwiczenia z zakresu arytmetyki i geometrii. W dziale KULTURA dzieci poznają tajemnice geografii, astronomii, historii, botaniki i zoologii. Jest tu też kącik artystyczny ze sztalugami i materiałami plastycznymi. W kąciku do relaksu dzieci mogą udać się na drzemkę lub spędzić czas w ciszy obserwując konstelacje gwiazd wyswietlane na suficie. Z sali jest bezpośrednie wejście do łazienki. Pomieszczenia są jasne, przestronne, meble i urządzenia dostosowane do wzrostu dzieci. Z szatni jest bezpośrednie wyjście do ogrodu. |
opis placu zabaw
|
W ogrodzie znajduje się woliera z kurami i innymi ptakami, którymi dzieci się opiekują, są tam też grządki z kwiatami i warzywami, kompost, szklarnia, domek z narzędziami ogrodowymi i plac zabaw wspierający rozwój motoryczny dzieci. |
wyposażenie
|
W otoczeniu dziecka znajduje się ok. 600 materiałów rozwojowych, które pozwalają rozwinąć umiejętności i zdobyć wiedzę, określoną w podstawie programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli. Zakres umiejętności i wiedzy, którą może zdobyć dziecko w Przedszkolu Montessori znacznie wykracza poza wymagania stawiane dzieciom w tym wieku. Każde dziecko samo wybiera zadanie spośród wcześniej zaproponowanych przez nauczyciela. Samodzielny wybór pracy pobudza zainteresowanie i dzięki temu jego praca staje się bardziej efektywna. Dziecko uczy się przez aktywną pracę, przez własne doświadczenie. Maria Montessori zauważyła, że dziecko potrafi samo dokonać wyboru i lubi powtarzać ćwiczenia, ma wspaniałą zdolność koncentracji jeśli jest zainteresowane tym co robi. Każdy materiał rozwojowy występuje tylko w jednym egzemplarzu, co sprawia, że z wybranym materiałem w danym momencie może pracować tylko jedno dziecko. Sukces dzieci nie jest więc porównywalny i nie istnieje możliwość konkurencji. W Przedszkolach Montessori ogranicza się indywidualne współzawodnictwo, ze względu na fakt, iż dzieci w wieku przedszkolnym nie są na tyle dojrzałe emocjonalnie, by zmierzyć się z porażką. W przedszkolu pracuje trzech nauczycieli, w tym jeden nauczyciel anglojęzyczny, który przez cały dzień komunikuje się z dziećmi w języku angielskim |
zaplecze sanitarne
|
Łazienka dla dzieci wyposażona w trzy kabiny z miskami ustępowymi, cztery umywalki i brodzik. |
posiłki
|
catering |
opieka medyczna
|
w miarę potrzeb |
z a j ę c i a
|
ramowy rozkład dnia
|
7:30 – 9:00 powitanie, zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci lub inspirowane przez nauczycieli
9:00-10:30 śniadanie (dziecko decyduje o momencie rozpoczęcia śniadania)
9:00-12:00 praca z materiałem montessoriańskim
12:00-13:00 zabawy w ogrodzie
13:00-14:00 przygotowanie do obiadu, obiad
14:00-15:00 odpoczynek, zajęcia relaksacyjne, czytanie książek, zajęcia grupowe: rytmika, gimnastyka, ceramika
15:00-17:30 praca własna z materiałem montessoriańkim
15:30-17:30 podwieczorek (dziecko decyduje o momencie rozpoczęcia podwieczorku) |
oferta zajęć dodatkowych
|
nauka gry na flecie metodą Suzuki
balet |
p o z o s t a ł e
d a n e
|
personel
|
nauczyciel wychowania przedszkolnego
nauczyciel montessori
nauczyciel anglojęzyczny |
nowatorskie metody
wychowczo-edukacyjne
|
W Przedszkolu Montessori nie ma zabawek. Wszystko czego dzieci uczą się jest oparte na rzeczywistości. Każda z pomocy, bez względu na dział, w którym się znajduje, zawiera określony cel i przebieg ćwiczeń wykonywanych przez dziecko. Pracując z materiałem w pierwszej kolejności dziecko wykonuje ćwiczenia podstawowe. Po ich opanowaniu dziecko przechodzi do wykonywania ćwiczeń rozszerzających, które utrwalają zdobyte umiejętności i rozwijają kreatywność w zakresie przeprowadzonych ćwiczeń. Każdy materiał rozwojowy jest prosty, funkcjonalny, estetyczny, ogranicza się tylko do jednej trudności i umożliwia dziecku samodzielną kontrolę błędu. Materiał jest dopasowany do dzieci pod względem formy i wielkości, np. gdy dziecko zajmuje się prasowaniem, to używa prawdziwego żelazka, ale w miniaturowej formie. Materiały rozwijają umiejętności za pomocą wszystkich zmysłów, stymulują ruch i zachęcają do aktywności. Porządek i przejrzystość materiału są ważnym elementem pobudzającym zainteresowanie dziecka. Wolność jest cechą charakterystyczną wszystkich Przedszkoli Montessori, nie mówimy tu jednak o wolności od wychowania, ale o wolności w wychowaniu.
1.Wolność poruszania się; ruch jest niezbędnym warunkiem rozwoju intelektu. Gdy dziecka ma możliwość swobody poruszania się i wyboru pozycji według potrzeb, to wykorzystuje całą swoją energię na przyswajanie wiadomości.
2.Wolność wyboru; dzieci wybierają czynności spośród przedstawionych wcześniej przez nauczyciela, to od ich wyboru zależy sposób pracy – indywidualny lub grupowy.
3.Wolność czasu; praca dzieci nie jest ograniczona czasowo, mogą pracować nad zadaniem tak długo, jak mają ochotę. To dziecko określa własne tempo pracy.
4.Wolność od konkurencji; dziecko nie otrzymuje nagród od nauczyciela, motywacją jest jego własny sukces. W Przedszkolach Montessori maksymalnie ogranicza się indywidualne współzawodnictwo. 5.Wolność od stresu i przymusu; dzieci nie są zmuszane do osiągnięcia wspaniałych wyników, w miarę upływu czasu same są w stanie wyznaczyć sobie cel.
6.Wolność od bezpieczeństwa; otoczenie nie stanowi zagrożenia zarówno fizycznego, jak i intelektualnego.
7.Wolność dorastania; środowisko Montessori oferuje dzieciom materiały do ich rozwoju fizycznego, intelektualnego, społecznego, emocjonalnego i duchowego. Rozwój ten jest rezultatem wolności. Dzieci, których potrzeby są zaspokojone, stają się spokojniejsze, pewniejsze siebie i szczęśliwe. Dzięki temu problem dyscypliny sam się rozwiązuje.
|
dokonania i sukcesy
|
|
o p ł a t y
|
opłata podstawowa
|
800 zł |
opłata za wyżywienie
|
200 zł |
dzienna stawka żywieniowa
|
10 zł |
opłaty dodatkowe
|
nauka gry na flecie metodą Suzuki
balet |
wpisowe
|
1000 zł |