ciąża i poród

dziecko

kobieta

dla dzieci

rodzina

podróże

zobacz koniecznie

AKADEMIA EUGENIUSZA Przedszkole Montessori - Toruń

  miasto  
Toruń
  rodzaj  
przedszkole niepubliczne
 a d r e s
  adres  
Renklodowa 2
  telefon  
695 50 30 70
  fax  
  adres e-mail  
mwyzykowska@akademiaeugeniusza.eu
  strona www  
www.akademiaeugeniusza.eu
o   p r z e d s z k o l u
  opis  
Pedagogika Montessori bierze pod uwagę przede wszystkim poziom rozwoju dziecka, a nie jego wiek, gdyż wiek metrykalny nie decyduje o poziomie rozwoju. Każde dziecko rozwija się według własnego rytmu. Grupy jednolite wiekowo są sztucznym podziałem, który nie występuje w społeczeństwie, dlatego w Przedszkolu Montessori w jednej grupie są dzieci od 2 do 6 lat. Dziecko najlepiej rozwija się, gdy ma możliwość obcowania z dziećmi w różnym wieku. Starsze dzieci pomagają młodszym ucząc się odpowiedzialności, a młodsze uczą się poprzez naśladowanie zachowań starszych. Dzięki temu w Przedszkolu Montessori jest jak w domu. Każde dziecko rozwija się według własnego rytmu, trudno więc stworzyć program, który zaspokajałby potrzeby rozwojowe wszystkich dzieci. Każde dziecko w danym momencie ma inną potrzebę, której zaspokojenie jest niezbędne do prawidłowego rozwoju. Nauczyciel obserwuje na jakim etapie rozwoju znajduje się dziecko i zachęca je do podjęcia działań, pozwalając dziecku rozwijać samodzielność. Indywidualny program nauczania możliwy jest dzięki odpowiednio przygotowanemu otoczeniu, w którym dziecko ma możliwość wyboru materiału, działań i odkryć.
  godziny otwarcia  
7:30-17:30
  opis pomieszczeń  
Przedszkole znajduje się na parterze, sla przedszkolna o powierzchni 150 m2 przeznaczona jest dla grupy 25 osobowej. Sala została podzielona na kąciki tematyczne - ŻYCIE CODZIENNE, gdzie znajdują się materiały do przelewania wody, przesypywania, prasowania, krojenia, szycia. Dzieci mają dostęp do zlewów, w któych myją naczynia. W dziale SENSORYKA znajdują się materiały do stymulacji wszystkich zmysłów. W dziale JĘZYK dzieci uczą się pisać i czytać. W dziale MATEMATYKA dzieci wykonują ćwiczenia z zakresu arytmetyki i geometrii. W dziale KULTURA dzieci poznają tajemnice geografii, astronomii, historii, botaniki i zoologii. Jest tu też kącik artystyczny ze sztalugami i materiałami plastycznymi. W kąciku do relaksu dzieci mogą udać się na drzemkę lub spędzić czas w ciszy obserwując konstelacje gwiazd wyswietlane na suficie. Z sali jest bezpośrednie wejście do łazienki. Pomieszczenia są jasne, przestronne, meble i urządzenia dostosowane do wzrostu dzieci. Z szatni jest bezpośrednie wyjście do ogrodu.
  opis placu zabaw  
W ogrodzie znajduje się woliera z kurami i innymi ptakami, którymi dzieci się opiekują, są tam też grządki z kwiatami i warzywami, kompost, szklarnia, domek z narzędziami ogrodowymi i plac zabaw wspierający rozwój motoryczny dzieci.
  wyposażenie  
W otoczeniu dziecka znajduje się ok. 600 materiałów rozwojowych, które pozwalają rozwinąć umiejętności i zdobyć wiedzę, określoną w podstawie programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli. Zakres umiejętności i wiedzy, którą może zdobyć dziecko w Przedszkolu Montessori znacznie wykracza poza wymagania stawiane dzieciom w tym wieku. Każde dziecko samo wybiera zadanie spośród wcześniej zaproponowanych przez nauczyciela. Samodzielny wybór pracy pobudza zainteresowanie i dzięki temu jego praca staje się bardziej efektywna. Dziecko uczy się przez aktywną pracę, przez własne doświadczenie. Maria Montessori zauważyła, że dziecko potrafi samo dokonać wyboru i lubi powtarzać ćwiczenia, ma wspaniałą zdolność koncentracji jeśli jest zainteresowane tym co robi. Każdy materiał rozwojowy występuje tylko w jednym egzemplarzu, co sprawia, że z wybranym materiałem w danym momencie może pracować tylko jedno dziecko. Sukces dzieci nie jest więc porównywalny i nie istnieje możliwość konkurencji. W Przedszkolach Montessori ogranicza się indywidualne współzawodnictwo, ze względu na fakt, iż dzieci w wieku przedszkolnym nie są na tyle dojrzałe emocjonalnie, by zmierzyć się z porażką. W przedszkolu pracuje trzech nauczycieli, w tym jeden nauczyciel anglojęzyczny, który przez cały dzień komunikuje się z dziećmi w języku angielskim
  zaplecze sanitarne  
Łazienka dla dzieci wyposażona w trzy kabiny z miskami ustępowymi, cztery umywalki i brodzik.
  posiłki  
catering
  opieka medyczna  
w miarę potrzeb
z a j ę c i a
  ramowy rozkład dnia  
7:30 – 9:00 powitanie, zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci lub inspirowane przez nauczycieli 9:00-10:30 śniadanie (dziecko decyduje o momencie rozpoczęcia śniadania) 9:00-12:00 praca z materiałem montessoriańskim 12:00-13:00 zabawy w ogrodzie 13:00-14:00 przygotowanie do obiadu, obiad 14:00-15:00 odpoczynek, zajęcia relaksacyjne, czytanie książek, zajęcia grupowe: rytmika, gimnastyka, ceramika 15:00-17:30 praca własna z materiałem montessoriańkim 15:30-17:30 podwieczorek (dziecko decyduje o momencie rozpoczęcia podwieczorku)
  oferta zajęć dodatkowych  
nauka gry na flecie metodą Suzuki balet
p o z o s t a ł e   d a n e
  personel  
nauczyciel wychowania przedszkolnego nauczyciel montessori nauczyciel anglojęzyczny
  nowatorskie metody   
  wychowczo-edukacyjne  
W Przedszkolu Montessori nie ma zabawek. Wszystko czego dzieci uczą się jest oparte na rzeczywistości. Każda z pomocy, bez względu na dział, w którym się znajduje, zawiera określony cel i przebieg ćwiczeń wykonywanych przez dziecko. Pracując z materiałem w pierwszej kolejności dziecko wykonuje ćwiczenia podstawowe. Po ich opanowaniu dziecko przechodzi do wykonywania ćwiczeń rozszerzających, które utrwalają zdobyte umiejętności i rozwijają kreatywność w zakresie przeprowadzonych ćwiczeń. Każdy materiał rozwojowy jest prosty, funkcjonalny, estetyczny, ogranicza się tylko do jednej trudności i umożliwia dziecku samodzielną kontrolę błędu. Materiał jest dopasowany do dzieci pod względem formy i wielkości, np. gdy dziecko zajmuje się prasowaniem, to używa prawdziwego żelazka, ale w miniaturowej formie. Materiały rozwijają umiejętności za pomocą wszystkich zmysłów, stymulują ruch i zachęcają do aktywności. Porządek i przejrzystość materiału są ważnym elementem pobudzającym zainteresowanie dziecka. Wolność jest cechą charakterystyczną wszystkich Przedszkoli Montessori, nie mówimy tu jednak o wolności od wychowania, ale o wolności w wychowaniu. 1.Wolność poruszania się; ruch jest niezbędnym warunkiem rozwoju intelektu. Gdy dziecka ma możliwość swobody poruszania się i wyboru pozycji według potrzeb, to wykorzystuje całą swoją energię na przyswajanie wiadomości. 2.Wolność wyboru; dzieci wybierają czynności spośród przedstawionych wcześniej przez nauczyciela, to od ich wyboru zależy sposób pracy – indywidualny lub grupowy. 3.Wolność czasu; praca dzieci nie jest ograniczona czasowo, mogą pracować nad zadaniem tak długo, jak mają ochotę. To dziecko określa własne tempo pracy. 4.Wolność od konkurencji; dziecko nie otrzymuje nagród od nauczyciela, motywacją jest jego własny sukces. W Przedszkolach Montessori maksymalnie ogranicza się indywidualne współzawodnictwo. 5.Wolność od stresu i przymusu; dzieci nie są zmuszane do osiągnięcia wspaniałych wyników, w miarę upływu czasu same są w stanie wyznaczyć sobie cel. 6.Wolność od bezpieczeństwa; otoczenie nie stanowi zagrożenia zarówno fizycznego, jak i intelektualnego. 7.Wolność dorastania; środowisko Montessori oferuje dzieciom materiały do ich rozwoju fizycznego, intelektualnego, społecznego, emocjonalnego i duchowego. Rozwój ten jest rezultatem wolności. Dzieci, których potrzeby są zaspokojone, stają się spokojniejsze, pewniejsze siebie i szczęśliwe. Dzięki temu problem dyscypliny sam się rozwiązuje.
  dokonania i sukcesy  
o p ł a t y
  opłata podstawowa  
800
  opłata za wyżywienie  
200
  dzienna stawka żywieniowa  
10
  opłaty dodatkowe  
nauka gry na flecie metodą Suzuki balet
  wpisowe  
1000

Opinie

autor: Mario   IP: 78.28.21.95  dodane: 2013-11-11 11:02:15    Ocena: 1

Zdecydowanie NIE POLECAM!!!! Nasze dziecko chodziło tam 2 lata, więc zdążyliśmy poznać miejsce i metody bardzo dokładnie. Pani Małgorzata szybko straciła entuzjazm i skupiła się na zarabianiu pieniędzy. Przez większość czasu w ogóle nie była obecna w przedszkolu. To duży problem, gdyż ona jest całym motorem napędowym metody montessori. Jej pomocnicy zmieniają się, są ciągle szkoleni od nowa i można powiedzieć, że nie mają w ogóle kontroli nad tym co się dzieje. Z założenia w przedszkolu miało być max. 20 dzieci (logiczne przy założeniu, że na stałe jest dwoje opiekunów) ale z czasem liczba urosła do 30-stu (liczba opiekunów pozostała bez zmian). Nie pozwalało to na realizowanie jakiegokolwiek programu przez każde z dzieci. Panował tam straszny chaos. Dzieci przez większość dnia biegały po szatni, ich czas nie był w ogóle zorganizowany. W montessori nie ma zabawek ani placu zabaw więc dzieci albo pracują z materiałami (te które chcą) albo po prostu szukają sobie zajęcia w stylu ganiania się w kółko po szatni (w sali nie można biegać). Wyglądało to bardziej na przechowalnię dzieci a nie przedszkole. Nie były organizowane żadne zajęcia dodatkowe ani regularne wyjścia poza przedszkole. Latem dzieci przebywają w ogrodzie gdzie dosłownie grzebią patykami w ziemi!!! Zdarzało się, że opiekunowie nie posiadali żadnych kwalifikacji pedagogicznych a sama pani dyrektor również nie jest pedagogiem!!!! Pomijając grupę 30-osobową w przedszkolu znajduje się również grupa dzieci w wieku szkolnym, którzy przychodzą tam w ranach "nauki domowej" co uważam za skandaliczne. Dużo problemów można by wymieniać jak choćby fatalne jedzenie i lekceważący stosunek do rodziców, którzy nie przyklaskują na każde słowo pani dyrektor. Nasze dziecko jest jednym z pięciorga, które odeszły do innej placówki w ciągu jednego miesiąca!!!!!!!! I wszyscy, którzy to zrobili są bardzo zadowoleni. Podsumowując: najgorszy stosunek jakości usług do ceny w całym Toruniu!!!! Warto podkreślić, że jest to najdroższa placówka w mieście.


autor: Marianna   IP: 77.254.188.100  dodane: 2013-12-23 10:23:21    Ocena: 5

A ja polecam. Nasze dziecko chodzi tam od dłuższego czasu i jest to naprawdę fajne przedszkole, z podejściem do najmłodszych. Opinia powyżej jest podyktowana chyba jakąś formą rewanżu lub zemsty, bo jak nazwać taką wypowiedź rodzica po 2 latach korzystania z tego przedszkola. Nagle się okazało, że wszystko be, a było cacy? Dzieci, które odeszły z przedszkola po prostu do niego nie pasowały. Montessori to nie jest przedszkole dla każdego i o tym jest informowany każdy rodzic, który chce posłać dziecko do tego przedszkola. Najgorzej, gdy rodzice posyłają dziecko do Montessori, bo to modne i drogie i fajnie się pochwalić czymś nowym przed znajomymi, a nie dlatego, że wierzą w taką formę edukacji i WYCHOWANIA. W tym przedszkolu nie ma zabawek z założenia, dzieci nikt nie przymusza do pracy własnej z materiałami z założenia, podobnie jest z jedzeniem ( które jest smaczne i dostarczane do przedszkola przez firmę kateringową, która obsługuje wiele przedszkoli). Nauczyciele zachęcają do pracy i są przewodnikami dzieci, każde dziecko z tego przedszkola ma bardzo szeroką wiedzę o świecie i naprawdę wiele potrafi w porównaniu ze swoimi rówieśnikami. Nauczyciele są otwarci i kompetentni, do ich wykształcenia nie mam żadnych uwag. POLECAM fajne miejsce, ale tylko dla dzieci, które są wychowywane po montessoriańsku !!! I mniej jadu Mario.


autor: Magda   IP: 83.10.201.173  dodane: 2015-12-28 19:56:59    Ocena: 3

Prawda to, że zamykają to przedszkole?


Zobacz wszystkie opinie

Znajdź przedszkole