To jest uproszczona wersja wybranego przez Ciebie wątku

Dwutygodniowe szczeniaki bez matki - co dalej ?

Kliknij tutaj aby przejść dalej i przeczytać pełną wersję

Stron: 1, 2, 3, 4
pcola
Od tygodnia opiekuję się szczeniakami z naszego, pożal się Boże, schroniska. W chwili, gdy je z niego zabierałam miały ok 8 - 9 dni. Karmię je Royal Canin Babydog milk, zgodnie z instrukcją. Jedzą jak smoki i rosną w oczach. Byłam z nimi u weta w związku z bakteryjną biegunką, dostawały antybiotyk i już jest okej. Będą dużymi psami. Postaram się wrzucić później jakieś fotki.

Pytanie mam następujące - co dalej z ich obsługą ? Jestem bardziej niż zielona w tym temacie. Moja Koko jest nimi żywo zainteresowana, obwąchuje je, gdy piszczą wkłada głowę do legowiska i uspakaja ale czy to wystarczy ?
Najsilniejsza z nich zaczyna chodzić po mieszkaniu. Robi kilka rundek dokoła fotela, po czym idzie spać. Reszta to jeszcze pełzające robaczki ale zaczynają coraz więcej rozumieć. Bawią się w przepychanki, próbują szczekać, merdają ogonkami.
Od kiedy uczyć je czystości, od kiedy przygotować jakiś "wybieg" do zabawy ? Do tej pory zasypiały zaraz po karmieniu ale zaczyna się to zmieniać. Wiem, że około 3 tygodnia mogę próbować przestawiać je na picie z miseczki. Kiedy zacząć wprowadzać stałe pokarmy, i od czego zacząć ? A tak w ogóle, to jak je wydać w obce ręce, i nie zejść przy tym na zawał ? 41.gif Miały fatalny start w życie, i marzy mi się znalezienie im odpowiedzialnych właścicieli, którzy o nie zadbają, wysterylizują (są to cztery suczki i jeden pies). Jak znaleźć dom pieskom, z których nie wiadomo co wyrośnie ? 37.gif
Lutnia
Na pewno przy adopcji podpisz dobrą umowę adpocyjną.
Ona nie zagwarantuje niczego (jak ktoś nie wysterylizuje to go do tego nie zmusisz, niestety) ale sprawi, że część osób, które nie widzą niczego złego w rozmnażaniu psów zniechęci się do adopcji czytając o tym, że mają ubezpłodnić zwierzaka.