Zasady gry
(instrukcja)
Rekwizyty: plansza, 10 pionków czarnych i 10 białych
MŁYNEK TRADYCYJNY
Gracze otrzymują po 9 pionków (białych lub czarnych), które układają na zmianę na planszy, na punktach przecięć lub załamań linii. Rozpoczynającego układanie pionów, a zarazem grę, wyznacza się przez losowanie. Celem graczy jest zbicie 7 pionków przeciwnika lub zablokowanie go. W kolejnych ruchach gracze na zmianę przesuwają po jednym pionku na sąsiednie, połączone linią, wolne pole. Gracz, któremu w trakcie rozgrywki pozostaną na planszy 3 pionki, może przeskakiwać nimi na dowolne puste pole. Gracz uzyskuje prawo do zbicia obcego pionka po zbudowaniu młynka, tj. ustawieniu trzech swoich pionków w jednej linii poziomo lub pionowo. Ten, kto ułożył młynek (podczas wstępnego rozstawiania pionków lub w trakcie gry) usuwa z planszy dowolny z pionków przeciwnika. Jeżeli w jednym ruchu uda się graczowi zbudować dwa młynki - zbija on dwa pionki.
Wygrywa gracz, który zbije przeciwnikowi 7 pionków (pozostałe dwa nie utworzą młynka) lub uniemożliwi mu wykonanie jakiegokolwiek ruchu.
Następne dwie gry Młynka- różnią się od wariantu tradycyjnego sposobem poruszania się pionków (z wyjątkiem zasady dotyczącej poruszania się ostatnich trzech pionków graczy).
Dostępna także wersja podróżna.